Als je ondernemer bent, zijn er duizend-en-een dingen die je aandacht vragen. Je moet een businessplan opstellen, een duidelijk financieel plan neerschrijven en bovendien ook nog nadenken over hoe je de wereld gaat laten weten dat je bestaat. Want of je nu een klusjesdienst begint, IT-services gaat leveren of een restaurant opent, communiceren naar je doelgroep moet je sowieso.
Je externe communicatie is een kwaliteitsvoorspeller. De eerste indruk die je klanten van je krijgen, baseren ze vaak op een website, een mail, een brochure of een post op sociale media. Je hebt maar een kans om je potentiële klant te overtuigen, want anders is hij weg.
Ik heb geen kaas gegeten van loodgieterij en vraag me niets over datanetwerken, maar communiceren, dat kan ik. Ik kan je helpen je doelgroepen te vinden en hen te bereiken. Ik vertaal voor jou de essentie van je business naar een boodschap die duidelijk is voor je doelgroep. Samen bepalen we welke communicatiekanalen je gaat gebruiken, hoe die er best uitzien en hoe vaak je je doelgroep gaat contacteren. Samen zetten we je zaak op de kaart.
Je PR eindigt niet bij het schrijven van een goed persbericht. Daar begint het pas. Hoe beter je contacten met journalisten en hoe vollediger je perslijst, hoe beter je scoort in de media. PR is een tijdrovende activiteit, maar eentje die je wel helpt bij het opbouwen van je imago. Geen tijd? Uitbesteden maar!
Leuke posts op social media, wervende nieuwsbrieven en een geweldige website? Goed bezig! Maar als ze niet met elkaar in verbinding staan werken ze als kleine eilandjes omgeven door heel veel water. Knoop je netten aan elkaar en vang meer vissen. Hulp nodig bij het knopen? I'm your girl!
Je weet dat marketing belangrijk is, maar je weet niet waar te beginnen? Ga je enkel voor online of moet er ook offline communicatie in de mix? En wie is nu eigenlijk écht je doelgroep? Laat ons eens brainstormen. Ik bezorg je geen fancy plan met fancy vaktermen, maar een praktische hand-leiding waarmee je meteen mee aan de slag kan.
Schoenmaker, blijf bij je leest. Dat geldt voor zowat alle beroepen wel, maar zeker ook binnen marketing. Ik ga dus geen website voor je maken en geen foto's voor je nemen. Ik maak geen logo's en geen brochures. Wat ik wel voor je kan doen is je in contact brengen met de beste professionals binnen hun vakgebied dankzij mijn uitgebreide netwerk. Zo zetten we samen je marketing op punt.